Gömöri Krisztián lesz Szegeden az igazgató.
2015. május 03. írta: Emőkei J. László

Gömöri Krisztián lesz Szegeden az igazgató.

Gömöri Krisztián olyan régen játszik Szegeden, hogy talán már senkinek nem jut eszébe, hogy nem is itt született. Az Észak-Dél tengelyen Szlovákia felé haladva, a Miskolc melletti Ongán látta meg a napvilágot. Színészi tanulmányait a Miskolci Nemzeti Színházban folytatta és 1997-től tagja a Szegedi Nemzeti Színháznak. Karrierje igazi sikertörténet. Apróbb szerepekkel kezdve folyamatosan képezte magát, csiszolta karakterét, míg végül eljutott a pár mondatos mellékszerepektől a színészpróbáló főszerepekig. Játszik prózát, operettet, musicalt, sőt egyszer egy gyerekeknek készült táncjátékban is megpróbálhatta magát. Jellegzetes figurája főleg komikus szerepekhez juttatja, de több alkalommal volt lehetősége megmutatni drámai mélységeit is. Janik László már írt is neki szerepet, hiszen a Szindbád c. családi musicalben ő játszotta Köpcöst, a kínai tengerészt. 

 

Munkájáért a közönség több alkalommal ítélte oda a Dömötör-díjat, a Szegedi Tudományegyetem közönségdíját, kollégái pedig Makó Lajos-díjjal ismerték el.

2015 nyarán a Keménykalap és Krumpliorrban az állatkert lelkes, de örökké bizonytalan igazgatóját fogja alakítani. Pályakezdéséről egy riport során így nyilatkozott:

"Nyolc éves koromban döntöttem el, hogy színész akarok lenni. E szerint próbáltam élni az életemet. Színjátszó csoportokba, táncházakba jártam, énekelni tanultam. Közben befejeztem az általános iskolát, és beiratkoztam egy műszaki középiskolába, engedve édesanyámnak, aki úgy vélte, hogy muszáj, „hogy valami normális szakma legyen a kezemben.” Én meg arról próbáltam őt meggyőzni, hogy érettségi nélkül nem lehet a Színművészetire felvételizni. Így született meg a kompromisszum. A középiskola után jelentkeztem a főiskolára, de nem vettek fel. Ezután több munkahelyen is megfordultam. Voltam kocsmáros, villanyszerelő, kőműves segéd, rakodó munkás és pásztor. A rákövetkező évben is megpróbáltam a főiskolát, illetve a Miskolci Nemzeti Színház színész képző stúdióját. Az utóbbiba fel is vettek, de másfél év után otthagytam, mert a Szegedi Nemzeti Színházhoz hívtak segédszínésznek. A főiskolára összesen kilenc évig próbáltam bejutni. Ma már nem bánom, hogy nem sikerült. Más utakat kellett bejárnom."

(forrás: SZEGEDma)

A bejegyzés trackback címe:

https://kemenykalap.blog.hu/api/trackback/id/tr157426082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása